نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
کیه‌ لینی و تکان‌ های شایعه‌ ای عجیب و باورنکردنی در خیابان‌ های استانبول!

کیه‌ لینی و تکان‌ های شایعه‌ ای عجیب و باورنکردنی در خیابان‌ های استانبول!

مهیبِ رعد و برق شایعاتِ بهاری این بار از ابرهای استانبول در آسمانِ پنجره ترانسفرینگِ تابستانی به گوش می‌رسد.

 

سال 2016 سالی پر از اتفاقاتی مختلف برای جورجو کیه‌‌لینی بوده است. ابتدا کمی پیش‌تر از این سال، نینا کیه‌لینی دختر کوچک او به دنیا آمد تا او و کارولینا بونیستالّی (همسرش) دو سال پس از ازدواجشان تجربه‌ای جدید را در زندگی مشترکشان از سر بگذرانند. سپس اوج‌گیری و رستاخیز یووه در فصلی کاملاً دراماتیک، نام او و هم‌تیمی‌هایش را در فوتبال جهان بر سر زبان‌ها انداخت. در ادامه، انتشار کتاب «مدافع» در ابتدای ماه فوریه که حاوی دست‌نوشته‌های جورجو در مورد زندگی شخصی، احساسات، آرمان‌های فوتبالی و اسرار سیاه و سپیدِ دوران حضور در یووه است، بازتاب قابل قبولی در ایتالیا داشت. بعد خبر مصدومیت زانوی راست او و از دست دادن ادامه ماجراجویی‌اش با یووه در دوران تثبیت قهرمانی بیانکونری‌‎ها او را تیترِ یک رسانه‌ها کرد و بالاخره ماجرای عجیب مالک باشگاه فنرباغچه در روزهای اخیر که توجهات زیادی به خوش جلب کرده و البته سکوت کیه‌لو که می‌تواند هم به معنای تکذیب و بی‌تفاوتی به این اظهارات و یا البته تایید! باشد.

 

همه چیز از انتشار خبری داغ در روزنامه‌های ورزشی ترکیه در هفته گذشته شروع شد؛ جایگزینی جورجو کیه‌لینی به جای برونو آلوز مدافع پرتغالی و 34 ساله باشگاه فنرباغچه ترکیه. خبر عجیب و غریبی که کمتر کسی در ترکیه جرأت باورش را داشت چند روز بعدتر با گفته‌های باور نکردنی «عزیز ایلدیریم» مالک 64 ساله این باشگاه استانبولی وارد فاز جدیدی شده است. او در اظهار نظری تعجب‌برانگیز به هواداران قناری‌های زرد (لقب فنرباغچه) قول داده در تابستان 2016 مدافعی بزرگ را جایگزین آلوز کند. بازیکنی که به گفته او می‌تواند جورجو کیه‌لینی مدافع مستحکم یووه و تیم ملی ایتالیا با هر رقم و دشواری باشد!

 

هرقدر این قول، هواداران این باشگاه 108 ساله را در انتظار تحقق رویایی شیرین برده اما تیفوسی‌های یووه حتی یک درصد نیز تردیدی به استمرار همراهی کیه‌لو با یووه نه تنها در فصل آتی بلکه در فصل‌های بعدی ندارند و اظهارات مدیرعامل فنرباغچه را بلوفی صرفاً نمایشی و تبلیغاتی قلمداد می‌کنند.

 

«بازیکنی با نیروی مافوق طبیعی.»، «مدافعی با کلاسی جهانی که هر مربی آروزی داشتن او در تیمش را دارد. » «بازیکنی از سیاره‌ای دیگر که توانایی مهار سه بازیکن به صورت همزمان را دارد.» سه اظهارنظر ستایش‌آمیز از سوی والتر ماتزاری سرمربی سابق اینترمیلان در خصوص جورجو کیه‌لینی است. سرمربی که بسیاری او را باعث و بانیِ کشف و معرفی جورجو به فوتبال ایتالیا می‌دانند و بازیکنی که پس از 11 سال حضور در یووه هم در عرصه باشگاهی (398 بازی و 29 گل زده) و هم ملی (82 بازی و 6 گل زده) در حیطه علمی نیز جزو فوتبالیست‌های سرآمد است؛ چه‌آنکه همه می‌دانید دانش‌آموخته رشته اقتصاد و تجارت از دانشگاه تورینوی ایتالیا در سال 2010 است.

 

پسر پیزا (زادگاه کیه‌لینی در منطقه توسکانی) که در تمامی رده‌های ملی برای ایتالیا بازی کرده؛ وفاداری‌ و علاقه‌اش به یووه را سالها پیش ثابت کرده است. همان روزها که یووه شاهدِ هجمه‌های فراوانی بود یا روزهایی که او در دوران طلایی فوتبالش پیشنهادات رنگارنگِ تیم‌های متمول و مدعی را یکی پس از دیگری رد می‌کرد.

 

شاید چنین تعصب و وفاداری از سوی کیه‌لو و سخت‌کوشی‌اش در تمرینات و در نهایت نمایش‌های دیدنی‌اش در لباس آتزوری و بیانکونری بود که روزنامه بریتانیایی گاردین در سال 2012 او را به عنوان یکی از 50 بازیکن برتر جهان انتخاب کرد تا نامِ جورجو در میانِ بهترین مدافعان تاریخ فوتبال قرار بگیرد. عنوانی که یک سال بعدش نیز از سوی رسانه چند ملیتی بلومبرگِ آمریکایی استمرار یافت و او به عنوان هفتمین فوتبالیست برتر اروپایی تاریخ‌ساز شد.

 

حال باید دید شایعات بهاری از نوع استانبولی‌اش چه فرجامی خواهد داشت. آیا کیه‌لینی محبوب فصل بعد را همچنان با لباس سیاه و سپید شرکت آدیداس در کنار بوفون و سایرین شروع خواهد کرد یا لباس زرد و سیاه شرکت آدیداس و همراهی با هم‌بازی سابقش دیه‌گو و ستارگان دیگری همچون: فن‌پرسی، نانی، رائول میرالس و ولکان دمیرل استارت می‌زند؟


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: